Rabu, 27 April 2011

kiraan merit untok matrikulasi

Jal nak kongsi info yang jak dapat dari sowang konsultan ni.
Lagy pun sharing is caring kan.
Hahaha
Konsultan tu cakap orang yang berlambak A xsemestinya dia layak masuk matrik,
coz kalau yang A tu langsung xde untok kiraan merit tak guna jugak.
N maybe yang ada 4 A je mcam jal ni lah antara yang layak...
Coz matrikulasi dah tetapkan subjek untuk kiraan merit.
Nak tahu ke,
nah baca

ALIRAN SAINS
-math
-add math
-dua daripada mata pelajaran berikut fizik/biologi/kimia/mata pelajaran teknik

ALIRAN PERAKAUNAN
-math
-tiga dari mata pelajaran berikut add math/prinsip akaun/ekonomi asas/perdagangan/ pengajian keusahawanan/fizik/biologi/kimia/sains/sains tambahan/mata pelajaran teknik

ALIRAN TEKNIKAL
-math
-add math
-fizik/kimia
-mata pelajaran teknik

kalau merit tu betoi di gunakan jal ada lebih kurang 82% peluang nak masuk matrikulasi,
tapi ape2 pun matrik ni pilihan kedua kalau ipta tak dapat...

3 ulasan:

Arif Aiman berkata...

jal, kiraan dia macam mna.. ?

mrizal berkata...

xsure lah, mohon matrik mana?

Arif Aiman berkata...

perlis , perak, pahang. :)